Další solární firma míří do úpadku. FG Energy dluží zákazníkům miliony a chystá reorganizaci.

Potíže ostravské FG Energy jsou potvrzeny. Společnost, podobně jako například Energetický holding Malina, vybírala zálohy a instalaci nedokončila nebo vůbec nezačala. Na insolvenční soud se před měsícem začali obracet klienti, kteří se obávají o své peníze. Soud společnost vyzval, aby se ke stížnostem vyjádřila. Ta tak udělala až v pondělí, poslední den zákonné lhůty. Poslala dopis, že potřebuje více času.

„Dobrá cena. Ještě lepší pocit.“ Tak zní slogan společnosti FG Energy, která nabízí instalaci fotovoltaiky a tepelných čerpadel. Řadě klientům firma ale spíše přidělala vrásky na čele.

Jan Úředníček. Loni v srpnu zaplatil zálohu 215 tisíc korun na instalaci solárních panelů. V prosinci se zjistilo, že je na domě nevyhovující střecha. Dodavatelská firma FG Energy pak ale s 82letým panem Úředníčkem z Prahy přestala komunikovat. „Jsem teď v bezvýchodné situaci, protože mi chybí peníze na opravu střechy, do které zatéká.

Ingrid Dědková, která je z Prahy, si fotovoltaiku objednala u společnosti Optimal Energy, která ale pouze zprostředkovala služby od FG Energy. V obchodním rejstříku je uvedeno, že tato společnost se sídlem v Ostravě má polského vlastníka.

„Firmu mi doporučil můj dobrý známý. Loni v červnu jsme uzavřeli smlouvu. Řekli nám, že mají všechny komponenty na skladě a že jsou jediní, kdo nám do tří měsíců nainstaluje solární systém. Hotovo mělo být do konce září. Nedělo se nic. Jen nám na zahradu přivezli fotovoltaické panely. Museli jsme přitom hned po podpisu smlouvy uhradit polovinu z ceny, která byla určena na 670 tisíc korun,“ vysvětluje Dědková.

Před podpisem dodatku ke smlouvě si žena přála, aby tam byla zanesena smluvní pokuta za nedodržení termínu. To ale dodavatel odmítl akceptovat. „Účastnili jsme se také on-line schůzky s generálním ředitelem FG Energy, který nás ujišťoval, že všechny závazky firma splní. Na jednání přitom byly desítky nespokojených klientů,“ vysvětluje žena.

„Opravdu se pak pohnuly ledy a 23. prosince přijeli dělníci a celý systém zkompletovali. Dva z nich mluvili rusky a jeden polsky. Vzájemně si nerozuměli. Naštěstí ovládám oba jazyky, takže jsem jim mohla překládat,“ říká Dědková.

Systém ale nemůže dodávat elektřinu do sítě. „To musí udělat ČEZ, který tak může učinit pouze na základě revize. Tlačili jsme proto na FG Energy, aby k nám poslali revizního technika. Platnost povolení od ČEZu přitom skončila letos 28. února,“ upřesňuje Dědková.

Po dalším naléhání se žena dočkala návštěvy revizního technika 24. února. Ten ale konstatoval, že instalace fotovoltaiky na domě není dokončená. Jeden komponent byl dodaný, ale nikoli zapojený. ČEZ proto fotovoltaiku nemohl napojit do elektrické sítě.

„Výsledek je, že povolení od ČEZu propadlo. Jeho prodloužení jsme si museli zařizovat sami a zatím není jasné, jestli bylo schváleno posunutí termínu,“ upozorňuje žena. A dodává, že s ní firma FG Energy přestala komunikovat. „Na infolince mi pouze říkají, že předají náš požadavek,“ upozorňuje Dědková.

Na instalaci fotovoltaiky zatím nemůže čerpat ani dotaci ve výši 245 tisíc korun, systém stále nedodává elektrickou energii. Rodinný rozpočet ženy je proto napjatý.

Zmíněná společnost Optimal Energy už spolupráci s FG Energy kvůli nespokojeným klientům ukončila. „Na začátku vše vypadalo dobře, rychlé reakce, vyšli nám jako jejich externímu obchodníkovi vstříc. Jakmile došlo na první montáže a dodávání materiálu, zaznamenali jsme bohužel pomalou komunikaci a prodlužování termínů. Proto jsme hned v září 2022 pozastavili prodej,“ vysvětluje obchodní ředitel Optimal Energy Zbyněk Rychtář.

Také na internetu je na firmu FG Energy řada negativních recenzí. Své zkušenosti sdílejí lidé například ve skupině na facebooku, která má už 96 členů.

K nespokojeným zákazníkům patří rovněž Štefan Štajer. „S FG Energy jsou od začátku problémy a není jediný krok v pořádku, a to od dodání dílů po montáže, připojení do sítě, dotace. Poslali najaté montéry (Poláky – a s těmi se nedomluvíte), kteří nenatahali kabely do hlavního domovního rozvaděče. A k tomu nemám součástky k připojení k síti,“ uvádí muž.

„Nemohu z nich vymámit schéma zapojení, abych si to mohl nechat dodělat od jiné firmy, protože FG Energy nereaguje na e-maily a operátorka mi vždy sdělí, že to vyřídí,“ dodává.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *